Kaertje leggen?

  • F. Drion

    Bridgespelers hebben minder last van Altzheimer. Het zijn over het algemeen slimme mensen die zich bezig houden met Bridge. Daar ben ik zeker van. Ze zijn niemand tot last, voor hen hoeven geen ‘bloemschikmiddagjes’ georganiseerd te worden. Het is een deel van de ‘grijze golf’ dat zich prima amuseert. Daarom is het des te erger dat het gemeentebestuur een instelling als ‘t Kaerthuys zo dwars zit. Ten minste duizend inwoners van Krimpen aan den IJssel en omgeving genieten wekelijks, zelfs meerdere keren van het kaartspel in de instelling die daartoe doet, precies ’t Kaerthuys. Wat bezielt de gemeente Krimpen dan om voortzetting onmogelijk te willen maken? Moet alles naar de sfeerloze Tuyter worden overgeplaatst om daar leegloop te voorkomen? Laat een nieuwe exploitant de zaak gewoon over nemen zoals dat overal in het land gebeurt. Daarbij behoort ook een horecavergunning die aan wettelijke regels is gebonden. Dus als iemand daaraan voldoet is er geen reden voor Krimpen om af te wijken. Wat is er mis met een kaartspel plus een borreltje of biertje? Ha fijn, ha fijn een borrel van Calvijn! Volgens Rouvoet was hij voor individuele vrijheid en niet overal tegen, als je maar goed met elkaar om gaat. Dus tijdens zijn jaar doen we er wat aan.. Of gaan we hier het duivelse kaartspel verbieden en het volk opvoeden? Voor een paar pretjes is het Krimpens bestuur toch wel te porren? Kom op gemeentebestuur ga je nu maar bezig houden met echt belangrijke zaken en laat ’t Kaerthuys met rust, misschien kunnen jullie er later om lachen en er stiekem ook van genieten. Laten we even een lijstje van echte problemen doornemen: de onverantwoorde sluiting van de Algerabrug tijdens de renovatie, de oorverdovende stilte rond de sanering van de Stormpolder, ontbrekende informatie over enkele grote nieuwbouwprojecten, de sloop van de bejaardenwoningen langs de Rondweg zou na de Kerst van start gaan. En niet te vergeten de oplossing van de gevaarlijkste kruising van Krimpen (Middenwetering-Aalberslaan). Laten we afspreken, we zetten 2009 met meer communicatie goed in. En nu maar hopen dat de dijken het houden.

    Frank

  • D.

    Ik ben een jonge Krimpense - Capelse ondernemer. Ik heb afgelopen week mijn bedrijfsplan voor voortzetting van ‘t Kaerthuys ingediend bij de gemeente. Laten we hopen dat de gemeente mij de vergunningen geeft die nodig zijn. Ik zal er dan voor zorgen dat ’t Kaerthuys blijft wat het is !!