IJsselpeil openbaar

  • Frank Drion

    Dat is gezonde politiek, de gemeenteraad van Nederlek in openbare vergadering bijeen, heeft besloten dat de bevolking wordt geraadpleegd over een fusie met Krimpen aan den IJssel. En zo hoort het ook. Er moest natuurlijk eerst onderzoek gedaan worden door een bestuurskundige – dat moet nou eenmaal in dit land – maar dan gaat het er toch van komen een echte volksraadpleging. In Krimpen aan den IJssel hebben ze toch weer gekozen voor achterkamertjes politiek, dat zijn ze zo gewend. Besloten vergaderen, zonder enige inspraak van burgers, heeft de voorkeur. Laat staan een volksraadpleging, dat is in Krimpen ondenkbaar. Dat kunnen zelfs die paar progressieven in de raad – èn een D66 burgemeester - niet voor elkaar brengen. Het ontbreekt ons gewoon aan een paar opposanten, die niet meebuigen maar eisen dat dit eventuele fusieproces zo openbaar mogelijk en getoetst door een volksraadpleging, wordt behandeld. Als dat geen uitdaging voor progressieve partijen is dan weet ik het niet meer. De nieuwe partij “De Stem van Krimpen” zie ik er ook niet mee aan de haal gaan. Veilige onderwerpen als ‘leuke terrasjes’ en de ‘openingstijden van de Algerabrug’, daar blijft het bij. Misschien is het een kans. Zeker voor een herrijzenis van D66; kom op jongens en meisjes, volksraadpleging is toch ‘jullie ding’! Die andere progressieven blijven toch meesjokken. Maart 2010 komt snel dichterbij. Een eventuele fusie, of het nou K6 of K2 wordt, zal zeker een rol spelen. Een mening hebben is een kwestie van durven. En nu maar hopen dat de dijken het houden

    Frank

  • Jacques (Capelle)

    Beste Frank,

    Bij beantwoording via de door jouw gestuurde e-mail krijg ik een reply terug dat de e-mail niet aankomt.

    Dit gebeurd regelmatig.

    groet,

    Jacques Lems

    Beheerder krimpen-aan-den-ijssel.startpagina.nl

  • Frank Drion

    mijn mailadres is: f.drion@inter.nl.net